Головна » 2014 » Жовтень » 27 » Урок української мови у 5 класі
23:54
Урок української мови у 5 класі
$IMAGE1-left$Тема. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» Мета. Перевірити рівень знань з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»; удосконалювати орфоепічні вміння і навички; розвивати увагу, кмітливість; виховувати в учнів наполегливість у навчанні, почуття дружби, взаємодопомоги. Обладнання: кросворди, виготовлені на великих аркушах, надувний м’яч, дошка, підручник. Хід уроку І. Організаційна частина Клас ділиться на дві команди, які обирають капітанів, назви. Назви команд капітаном аргументуються. Вчитель пояснює хід змагання, систему оцінювання. ІІ. Розминка 1. Фонетичні загадки «Хто я?» - Приголосний, глухий. Моя пара - [з]. - Голосний, ненаголошений. Можу уподібнюватися до [и]. - Приголосний, дзвінкий. Не маю пари. Знайдіть мене у слові лексика. - Голосний, ненаголошений. Можу уподібнюватись до [у]. Під час проведення цього конкурсу команди повинні якнайшвидше відгадати задумане слово й вписати його в клітинки. Команда-переможець отримує 5 балів. 2. Фонетичний баскетбол. Ведучий посилає певному гравцю м’яч із запитаннями. Якщо учень не може відповісти, він кидає м’яч своєму товаришеві, переадресовуючи питання. За таку відповідь зараховується півбала. - Як утворюються голосні звуки? - Скільки в українській мові голосних звуків? Назвіть їх. - Укажіть слова, в яких є м'які приголосні: лопата, листок, лісник, лисиця, цеглина, лікар. - Які звуки є складотворчими? Наведіть приклади. - Укажіть слова, в яких немає дзвінких приголосних: пастушок, портфель, шкарпетка, свічка, пампушка. - Укажіть слова, в яких буква ю позначає один звук: ключ, люцерна, в’юн, радість, любисток, юнга. ІІІ. Лексичний диктант. Записати слова й поставити, де треба, апостроф. 1. Група близьких родичів, які проживають разом. 2. Елемент вбрання священика. 3. Частина голови. 4. Запашна лікарська рослина. 5. Що не можна вживати в піст? 6. Частина стопи. Відповіді: 1. Сім'я. 2. Ряса. 3. Тім'я. 4. М’ята. 5. М'ясо. 6. П’ята. ІV. Незвичайний поїзд. У кожної команди є аркуш паперу із зображенням «незвичайного поїзда». Яка з команд «першою» посадить у кожний вагон слова-«пасажири», та й матиме за цей конкурс 5 балів. У 1 вагон – слова, які мають подвоєні –нн-; У 2 вагон – слова з подвоєними –лл-; У 3 вагон - слова з подвоєними – тт-; У 4 вагон - слова з подвоєними – жж-; У 5 вагон – слова з подвоєними – сс.-. V. Гра «Дивись не помились». Запишіть слова українською мовою, зробіть письмовий фонетичний розбір виділених слів. Масса, шоссе, барокко, аккуратный, территория, аппарат, группа, грипп, пассажир, коллекция, дискуссия, профессия, грамматика, иллюминация. VІ. Фізкультхвилинка. VІІ. Гра «Слова-мандрівниці». В Івася розірвався листок, залишилася тільки друга половина слів. Допоможіть Івасеві відтворити й записати слова. грама грама грама грама VІІІ. Весела естафета. Запишіть найбільше слів, у яких пишеться буква г’. Члени команд по черзі виходять до дошки, записують слова. Ведучий зараховує бал за кожну правильну відповідь. ІХ. Конкурс капітанів 1. Назвіть власну назву, в якій пишеться ь: Н..ю-Йорк, Х..юстон, В..єтнам, Амудар..я. 2. Виправте помилки у фонетичній транскрипції: [пол’ісса], [дзвінкої], [ознайомленнйа]. Х. Підсумки уроку. Підраховується кількість балів, визначається команда-переможець,найактивніший гравець. Виставляються оцінки.
Переглядів: 300 | Додав: адмін | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar